2008-05-18

Dagens Yoga gick fint, smidigt

Det var skönt på YOGA lektionen idag.

Jag hade 3 YOGA utövare.

Nya lokaler, lite kallt för min smak – för yoga njutnings skull.

Allt gick fint och smidigt.

Tjejerna, som kom, var ganska duktiga med förkunskaper.

Jag kommer att lägga ut en text som alla kan läsa om grundläggande tankar omkring YOGA – rent praktiskt.

1 – grundpositionen och rak ryggrad – hur man skapar den och varför?
2 – andnings nivåer – i längd och hastighet och tomhet/fullhet och medvetandet om det samma
3 – blick, vart den ska ta vägen.

Och lite allment om andra viktiga frågor.

Alltså för de som vill veta mer schema ser ut:

Onsdagar kl. 20:15,
Fredagar kl. 6:45
Söndagar kl. 10:30
ca 65 min

Om det blir fler tillfälle jag återkommer.
Mattor kommer förhoppningsvis nästa vecka med lite filtar.
Men ta gärna extra kläder till lektionen tills ventilationen får den justerbara knappen.

Inga kommentarer: