2009-04-21

YOGA YOGA räddar situationen

var i skolan idag, för att hämta barnen lite tidigare och de hade brandlarm i skolan. Alla barn var ute på gården.
och min äldre son stod utan jacka och UTAN SKOR ute på skolgården – bara i stumpor och skakades av kyla.
vi kunde inte hämta saker från skolan för att det rådde förbjud att komma in - utan jag valde att vi går hem - det var kallt ute, man visste inte hur länge ska vi vänta.
jag tog båda pojkar, yngre gående - för att han hade åtminstone inneskor och äldre bar jag hem.

tänk
30 kg pojke bar jag ca 1 km eller mer.
lärare kunde inte tro att jag kommer att göra det - för att sonen var utan skor - han kunde inte gå. Jag tog av min jacka och gav honom och i famn med sonen gick vi från skolgården
och vi klarade det.
först hade jag honom framme men sedan ändrande vi position och jag bar honom bakifrån - som ryggsäck.
allt gick bra.
vi såg lite konstigt ut på gatan men vem bryr sig.
vi kom hem och där var det varmt.

jag tänker YOGA - det var ingen ansträngning alls. bara rätt rygg position och rätt andning - vi kunde åka dubbel så länge.

ses på torsdag både på World Class 11:35 och sedan Buddha Spa 19:00.

Inga kommentarer: