2008-06-28

yoga matta och kläder

Det är inte lätt att hitta bra Yoga matta, trots stora utbudet.

Det är modernt med färgade och fitness designade mattor. Jag vill ha en enkel färgad (natur färg och material) plus en bomulls matta ovanpå.
Nej, jag hittar ingenting.
Kanske måste jag kolla på de hemliga källokaler – där folk kör den riktiga yogan eller ställer högre krav på Yoga mattor.

Samma är med kläder.
Idag gick jag runt och shoppade trängnings kläder – Yoga inriktad.

Syntet!!! Allihopa, alla märken NIKE, PUMA, RÖHN.., alla tunna byxor tillverkade av polyester 100%.
Jag vänder mig mot säljaren för att hjälpa mig med Yoga kläder, och hon säger att det är det jag tittar på. Jag är jätte förvånad och hon svarar:
”De är tunna lätta materialen som gör att kroppen andas!!! Underbara för Yoga”.
Jag fortfarande tittar med stor frågetecken i ögon och hon fortsätter:
”Du vill ha kanske i bomull?”

”Ja , svarar jag, för att den lätta plastandningen, stör mycket kroppens energiflöde.”

Slutligen hittar jag bomulls byxor med lagom stora XS storlekar. Passar perfekt.

Inga kommentarer: