2008-07-13

toppen klass idag

Ja, Toppen klass idag.
Hittills största antal yoga utövare.
Man blir glad – tänk 13 juli – mitt i alla semestrars tid.
Allt man ger kommer tillbaka, som respons.
Beundrande känsla.
Det har lyft hela min dag.

Juste, idag använde jag för första gången mikken. Och det gick perfekt. Jag var lite emot mikrofonen – som störande element. Men den passade perfekt. Man skapar en finare röst relation.
Utan mikken blir större ansträngning – röstmässigt.
Med den, blir allt naturligare i rösten.
Förutom några liggande ställningar som blir svåra med extra utrustning på huvudet.
t.ex. HALASANA (plug), KARNAPIDASANA (knä mot öra), VIPARITA KARANI (ben uppåt, höftsittande i händerna), SALAMBA SARVAGASANA (skulderblads stående), SETU SARVAGASANA (snett sarvagasana)

ja, men man får förflytta högtalaren istället i händerna (som vanlig mik.).

och jag introducerade för första gången YOGA INTRO, som startar någon gång i septemner. YOGA som är mindre erfarna Yoginer.

Inga kommentarer: